Friday, June 22, 2012

perubahan.

| | 0 budak manis :)
Assalamualaikum,

Setiap kali aku terlihat wanita berjubah/berpakaian labuh, berstoking, memakai handsock...sejuk mata aku dan tercetus perasaan cemburu dalam hati aku ini. Aku terlalu mengidamkan untuk berpakai sebegitu rupa.. teringin sangat..~ bagi aku itu lah fesyen yang paling cool sekali bagi muslimah,
tapi dengan situasi aku sekarang..entah kenapa setiap kali aku cuba untuk berpakai sebegitu hati ini terus mengatakan
"Nak eksyen lh tu...koya alim lah tuuu"..and then aku rasa malu dengan diri aku sbb aku rasa niat aku tu mcam dah salah..
Lepas tu, aku rasa family aku pn mungking fikir aku jenis yang nak eksyen..sbb ak tak penah istiqamah dengan apa yang aku buat..
kadang2 aku lupa untuk pakai stoking sebelum keluar rumah..
kadang2 aku pakai t-shirt lengan pendek je even pergi rumah atuk aku..
pergi bermain dekat area rumah pun tak penah nak pakai tudung..

penah skali time tu budak sekolah aku balik asrama..and confirm lh sesetengah diorang akan lalu depan area rumah aku..memandang kan aku punya rumah hanya depan tembok jalan sahaja..hehe
so sebelum aku nak pi angkat kain aku dekat ampaian luar rumah tu, aku cepat2 masuk semula dalam rumah and then pakai tudung sambil cakap " woahh,arinih geng2 asrama sekolah balik..bahayo nih,kena pakai tudung''
kebetulan my abe and mama ada kat situ..
and they see me with those annoy eyes..
aku "bakpo? saloh k pkai tudung?"
my abe " pakai sbb malu k saem,wk gpo"
=..= at the same time aku tengok mama ak pn mcam agree dengan apa yg abe aku kata tu..
hati aku sedih sngat..aku tahu niat aku salah :(
aku tak penah belajar untuk istiqamah dengan apa yang aku buat..aku hanya menutup aurat aku di sekolah,di luar aurat aku masih terdedah.. i mean dengan tudung yang ngam2 lepas dada and tak pakai stocking..
:(
sekarang aku masih mencari sahabat yang boleh membimbing,menyokong perubahan aku ini..
aku dah jumpa,tapi aku malu nak tegur dengan dia.. ^^' aku kagum tengok dia..di luar nampak lembut,pemalu,pendiam
tapi bila melihat sahabat dia melakukan kemungkaran..dia cukup tegas untuk menegurnya..
Fikratul Jahriyyah, Insyallah we''l be a besties one day.. =)

"PERUBAHAN MEMERLUKAN IMAN YANG TEGUH"

Insyallah~


Seribu mimpi berjuta sepi,Hadir bagai teman sejati
Di antara lelahnya jiwa,Dalam resah dan air mata
Ku persembahkan kepadaMu,Yang terindah dalam hidupku
Meski ku rapuh dalam langkah,Kadang tak setia kepadaMu,
Namun cinta dalam jiwa,Hanyalah padaMu Maafkanlah bila hati,Tak sempurna mencintaiMu

Dalam dada ku harap hanya,Dirimu yang bertakhta

[ opick-Rapuh]


                                                   
                                                   


Hari Rabu yang lepas skolah aku adakan Hari Koperasi dan Hari Ko-Kurikulum di mana projek sem last minute group ak berjaya mendapat tempat Nombor satu!! Alhamdulilah~ hehe
even pagi tu kiteorg terpksa jahit balik projek tu sbb silap aku yang tersalah jahit poket tu terbalik.. careless~


I'm happy at here








0 budak manis :):

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance