Friday, August 12, 2011

Life teach me..

| | 0 budak manis :)
Assalamualaikum..

Kehidupan mengajar aku...
Kawan tidak akan berkekalan selamanya...
tapi memori kita bersama mereka mungkin akan kekal hingga ke akhir hayat..
Setiap kali aku mengenangnya..
Aku tersenyum sendirian..
betapa jahat nya aku pada masa itu..
betapa kejam nya aku..
betapa tidak matangnya pemikiran aku..
betapa CERDIK nya aku pada waktu itu mengenal erti dunia..
Mungkin sekarang aku masih lagi mengulanginya..

Memang betul skrip pelakon2 di tv yg aku dngar selama ini..
"Hidup ini seperti roda,yg selalu tidak selalu berada di atas dan juga di bawah.."(betul k??)
Dulu ak sll mletakan diri aku di atas tanpa melihat mereka di bawah...
sekarang aku menerima nasib yg sama seperti mereka..
aku telah jatuh ke bawah atas kesilapan diri aku sendiri...dan mereka kini berada di atas jauh drpada aku..
sedih,kecewa tidak dapat aku gambarkan..
Aku harus berusaha mendaki dan mengutip semula apa yg telah aku lalui selama ini..
tanpa kesedaran dan usaha..aku yakin aku tak akan berjaya..

"Ya Allah, jika aku lalai semasa melalui jalan Mu..sedarkan aku Ya Allah
sesungguhnya aku hamba yang lalai dan sering lupa akan nikmat yg Engkau beri tanpa henti selama ini"

:)

|I want to change myself to a better person now..no more immature me..amin~ |

0 budak manis :):

 
Twitter Facebook Dribbble Tumblr Last FM Flickr Behance